به گزارش پایگاه خبری صنایع غذایی فودنا، در پی ادامهدار بودن شرایط اضطراری و با استناد به بند ۱۵ الحاقیه شماره سه «بسته مقاومسازی اقتصاد ملی و دفاع نظامی در شرایط اضطراری» به تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۵، سازمان توسعه تجارت ایران نسبت به بازنگری در زمان ارائه تعهدات ارزی اقدام کرد.
تمدید برای تسهیل فعالیت تجاری
براساس این ابلاغیه، فعالان اقتصادی که موظف به بازگشت ارز حاصل از فرآیندهای تجاری بودند، اکنون فرصت بیشتری برای تکمیل تعهدات خود خواهند داشت. این تمدید مهلت از پایان فروردینماه تا ۹ خرداد ۱۴۰۵ اعمال شده و به دستگاههای مرتبط نیز تأکید شده که موضوع را هرچه سریعتر به اطلاع ذینفعان برسانند.
هدف از تمدید مهلت
هدف اصلی این اقدام، ایجاد فضای تنفسی برای صادرکنندگان و فعالان تجاری در مواجهه با محدودیتهای ناشی از شرایط اضطراری است تا بدون ایجاد اختلال در چرخه تجارت، امکان مدیریت بهتر تعهدات ارزی فراهم شود. این تصمیم همچنین میتواند نقش مهمی در تسهیل فرآیندهای صادراتی و جلوگیری از اختلالات احتمالی در زنجیره تجارت خارجی داشته باشد.