محمدرضا عارف، معاون اول رئیسجمهور در جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به برخی تأخیرها در پرداخت مطالبات بخشهای مختلف، اظهار کرد: برخی از پرداختها در یکی دو ماه اخیر با تأخیر مواجه بوده است که از جمله آن میتوان به مطالبات گندمکاران اشاره کرد.
وی افزود: امیدواریم با اقدامات در دست انجام، این مسئله نیز در طول هفتههای آینده حلوفصل شود و مطالبات مربوطه پرداخت شود.
معاون اول رئیسجمهور همچنین با قدردانی از تیم مذاکرهکننده کشورمان، بر حفظ حقوق ملی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: از حقوق هستهای کشور کوتاه نخواهیم آمد.
عارف تصریح کرد: تنگه هرمز و تعلق آن به مردم عزیز کشورمان و ایران، موضوعی نیست که درباره آن هیچگونه مماشات یا گفتوگویی مطرح باشد.
وی راهبرد کشور را بهرهگیری حداکثری از فناوریهای پیشرفته دانست و خاطرنشان کرد: راهبرد ما استفاده حداکثری از همه فناوریهای پیشرفته است و در مسیر توسعه و پیشرفت کشور با جدیت حرکت خواهیم کرد.