چهارشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۵ / ۱۰:۱۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۱۳۰۸۳۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس فرآورده های لبنی

ضرورت صادرات ۱۸ هزار تن شیر خشک صنعتی به بازار‌های هدف

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک صنعتی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید ماهیانه شیر خشک به بالای ۲۵ هزار تن افزایش یابد که در این صورت حداقل ماهیانه ۱۸ هزار تن صادرات این کالا مورو نیاز است.

سیاوش سلیمی رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: بعد از حذف ارز ترجیحی و به طبع آن افزایش بهای شیر خام، مصرف لبنیات بیش از ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد.
 
به گفته وی، با افزایش مجدد قیمت شیر خام از ابتدای خرداد و بالا رفتن هزینه های بسته بندی، کاهش مصرف بیشتر خواهد شد که در نتیجه شیر خام دریافتی کارخانجات شیر خشک افزایش می یابد و بر این اساس شیر خشک و کره بیستری تولید می شود.
 
سلیمی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید ماهیانه شیر خشک به بالای ۲۵ هزار تن افزایش یابد که در این صورت حداقل ماهیانه ۱۸ هزار تن صادرات این کالا مورو نیاز است.
 
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک صنعتی با بیان اینکه واحدهای تولیدکننده شیر خشک صنعتی قادر به فروش محصول حتی با قیمت تمام شده خود نیستند، گفت: در صورتی که تغییراتی در قیمت محصول ایجاد نشود، قطعا با زیان سنگینی توان تولید خود را از دست می دهند که براین اساس از وزارت جهاد کشاورزی در خواست می شود با همکاری تشکل صنفی شیر خشک صنعتی و لبنیات قبل از بروز تعطیلی واحدهای شیرخشک صنعتی راهبردی اتخاذ کنند.
(چهارشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۵) ۱۰:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها