دوشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۵ / ۰۹:۰۳
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۱۳۱۱۵۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

مشکلی در واردات و ثبت سفارش حبوبات نداریم

دبیر انجمن حبوبات گفت: با توجه به میزان واردات، مشکلی در تامین حبوبات ایام محرم نداریم.

سید عبدی افتخاری دبیر انجمن حبوبات کشور گفت: با توجه به شرایط مساعد بارندگی، پیش بینی می شود که امسال برداشت حبوبات وضعیت مناسبی داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه مشکلی در تامین حبوبات ایام‌ محرم نداریم، افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار تن حبوبات در دبی است که ورود آن به کشور در تنظیم بازار نقش موثری دارد.
 
افتخاری با بیان اینکه مشکلی در واردات و ثبت سفارش حبوبات نداریم، اظهار کرد: با توجه به مصوبه جنگ، تمامی واردکنندگان می‌توانند با قبض انبار و کوتاژ واردات را انجام دهند و همواره محدودیتی در ثبت سفارش وجود ندارد، حتی در استان های مرزی واردات کوله بری آزاد است.
 
دبیر انجمن حبوبات کشور با بیان اینکه ۷۰ درصد حبوبات از تولید داخل و ۳۰ درصد واردات تامین می شود، گفت:  با توجه به شرایط مساعد واردات و وضعیت سال آبی و تولید سال قبل، قیمت حبوبات از جمله لوبیا چیتی به رغم افزایش ۲ برابری نرخ ارز حداکثر با نرخ ۳۰۰ هزار تومان  در بازار عرضه شد.
(دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵) ۰۹:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها