دوشنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۵ / ۱۱:۴۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۳۰۲۷۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آزادسازی نرخ ارز، مزیت رقابتی گندم داخلی را احیا کرد

رئیس شورای ملی گندمکاران گفت:با آزادسازی ارز، مزیت گندم داخلی احیا شد و سرکوفت واردات ارزان پایان یافت.

عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت که این نرخ با احتساب جایزه تحویل، حدود 50 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است.

 
وی با بیان اینکه نرخ پایه خرید تضمینی گندم 29 هزار و 500 تومان تعیین شده، افزود: «مبلغ خوبی به عنوان جایزه گندم در نظر گرفته شده که خواسته‌های ما را برآورده می‌کند و رضایت گندمکاران را تأمین خواهد نمود.»
 
هاشمی با اشاره به حذف ارز ترجیحی و آزادسازی نرخ ارز، خاطرنشان کرد: پیش از این با وجود ارز ترجیحی، همواره این سرکوفت به کشاورزان زده می‌شد که گندم وارداتی ارزان‌تر از تولید داخل است، اما اکنون با آزادسازی نرخ ارز، این موضوع تأثیر خود را از دست داده است.
 
وی تأکید کرد: گندم داخلی، هم مرغوب و هم در دسترس و سهل‌الوصول است و هیچ استرسی برای تأمین آن وجود ندارد. امیدواریم با خرید تضمینی به قیمت مناسب، از واردات گندم بی‌نیاز شویم.
(دوشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۵) ۱۱:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها