شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۵ / ۰۷:۵۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۳۰۵۵۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشت فراسرزمینی به کجا رسید؟

رئیس هیئت مدیره کشت فراسرزمینی گفت: اجرای کشت فراسرزمینی مستلزم حمایت است که متاسفانه شرکت ها با منابع خود مشغول فعالیت هستند.

سید فخرالدین عامریان رئیس هیئت مدیره کشت فراسرزمینی گفت: وزارت جهاد به عنوان متولی کشت فراسرزمینی تنها شعار آن را می دهند چراکه به رغم مذاکرات و پیگیری های متعدد اعلام شد که آیین نامه ای تنظیم کردیم تا به شرکت های فراسرزمینی کمک کنیم.
 
به گفته وی، سال گذشته اعلام کردند که هر واردکننده ای سهمیه داشت، براساس آن واردات انجام دادند که اکنون با حذف آن هر شرکتی می توانند واردات انجام دهند.
 
عامریان با بیان اینکه حمایتی از اجرای کشت فرا سرزمینی صورت نمی‌گیرد، افزود: هریک از شرکت های ایرانی که در کشورهای مدنظر فعالیت می‌کنند و این شرکت ها با منابع خود مشغول فعالیت هستند.
 
این مقام مسئول افزود: تولید محصولات کشاورزی امنیت غذایی کشور را در بردارد چرا که با تشدید تحریم ها ممکن است شرایط به گونه ای پیش رود که امکان تولید و تامین کالا در داخل وجود داشته باشد.
 
وی گفت: با توجه به آنکه تولیدکنندگان کشت فراسرزمینی بدنبال آن هستند که شناسایی نشوند، از این رو آنها بدنبال آن هستند که مشکلی در تولید و ورود کالای مشکلی وجود نداشته باشد.
(شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۵) ۰۷:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها