چهارشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۵ / ۰۹:۳۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۳۰۶۶۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

60 میلیون تن امکان تولید مضاعف برای صادرات در حوزه صنایع غذایی داریم | باید به ایجاد بازارهای تجاری جدید بیندیشیم

رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران با اشاره به ظرفیت مناسب صنایع غذایی کشور برای صادرات، بر اهمیت ایجاد بازارهای جدید صادراتی و مسیرهای حمل و نقل جایگزین تأکید کرد.

رشید عزیزپور، رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران در نشست کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران که با حضور حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت خارجه و جمعی از دیپلمات‌ها و مدیران تجاری دولت برگزار شد، با بیان اینکه 60 میلیون تن امکان تولید مضاعف برای صادرات در حوزه صنایع غذایی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: اما محصولات کشاورزی تولیدی کشور تنها می‌تواند بخشی از مواد اولیه این میزان صادرات را تأمین کند و نیازمند واردات و تأمین مواد اولیه هستیم.
 
در این نشست پیشنهاداتی همچون جایگزینی بنادر و ایجاد پنجره واحد خدمات در بنادر با محوریت بخش خصوصی مطرح شد. همچنین با حضور دیپلمات‌ها و سفرای سابق شرایط ژئوپلیتیک منطقه و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و ظرفیت‌ها و امکانات صادراتی آن‌ها بررسی شد.
(چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۵) ۰۹:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها