«کشاورزان انگلیسی پس از جنگ منطقه خلیج فارس و گرانی بیش از اندازه کودهای وارداتی به استفاده از جلبک دریایی در مزارع روی آورده اند».
سخنگوی اتحادیه ملی کشاورزان انگلیس گفته است که این روش را به عنوان جایگزین کود شیمایی به کشاورزان معرفی کرده اند.
اختلال در رفت و آمد کشتی ها پس از جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران از تنگه هرمز که بر اساس اعلام سازمان ملل متحد عبور یک سوم کود وارداتی جهان وابسته به این مسیر است، قیمت جهانی را تا ۷۰ درصد افزایش داد و نیاز کشاورزان به انواع کود اوره، پتاس و فسفر دچار مشکل شد، و این کمبود ۱۰ میلیارد وعده غذایی را در یک هفته از بین برد.
اکنون انگلیسیها جلبک دریایی را از دریای شمال با صرف هزینه های هنگفت و با کمک پهپاد در مزارع پخش میکنند اما مشکلات زیست محیطی این اقدام انتقاد کارشناسان محیط زیست است به علاوه تاثیر جلبک در عملکرد محصول هنوز معلوم نیست.
هرمز همچنان دست ایران است و کشورها باید راههای دیگری را درباره بحران انرژی و کود امتحان کنند.یک مثل معروفی است «با دم شیر بازی نکن».