دوشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۵ / ۰۸:۵۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۳۰۵۷۴
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس سرویس عمومی

صادرات کود از تنگه هرمز به نزدیک صفر رسید

بر اساس آخرین آمار جدید منتشر شده، میزان صادرات کود شیمیایی از تنگه هرمز عملا به صفر رسیده است.

براساس آمارهای جدید منتشر شده، میزان صادرات کود شیمیایی به ویژه اوره از تنگه هرمز به شکل قابل توجهی کاهش یافته و عملاً به سطح نزدیک صفر رسیده است.
 
نمودارهای منتشر شده نشان می‌دهد که تا پایان فوریه 2026، حجم هفتگی صادرات کود از این مسیر حدود 0.6 تا 0.8 میلیون تن بود، اما از ابتدای مارس، با کاهش شدید همراه شد و در هفته‌های اخیر عملاً به کمتر از 0.1 میلیون تن در هفته سقوط کرده است.
 
 
این کاهش بی‌سابقه صادرات، به دلیل حضور بیش از 20 کشتی حامل اوره در خلیج فارس و ناتوانی آنها در عبور از تنگه هرمز گزارش شده است. کارشناسان اقتصادی هشدار می‌دهند که ادامه این وضعیت می‌تواند به اختلال در بازار جهانی کودهای شیمیایی و افزایش قیمت‌ها منجر شود.
 
تنگه هرمز , جنگ ,
(دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۵) ۰۸:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها