هانی تحویل زاده رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: مواد اولیه شیرخشک نوزاد به طور منظم در حال انجام است که براین اساس ۴ کارخانه در حال فعالیت هستند.
به گفته وی، با توجه به بهبود روند تخصیص ارز و تامین مواد اولیه، مشکلی در تولید شیرخشک نوزاد وجود ندارد که پیش بینی می شود طی هفته آتی ۲ کارخانه دیگر وارد چرخه تولید شوند.
تحویل زاده ادامه داد: حذف ارز شیرخشک بالای یکسال مطرح است چراکه سازمان غذا و دارو اذعان می کند که کودکان بالای یکسال می توانند غذای سفره را مصرف می کنند.
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک نوزاد با بیان اینکه قیمت شیرخشک یک و ۲ یارانه ای خواهد بود، گفت: قیمت هر قوطی شیرخشک نوزاد ۳۰ درصد افزایش داشته که از ماه بعد اعمال می شود و قیمت شیرخشک شماره ۳ آزاد خواهد شد که این امر منجر به عادی شدن مصرف شیرخشک می شود چراکه طبق آمار در ۵ سال گذشته ۴۵ میلیون قوطی مصرف می شد که این رقم به ۹۰ میلیون قوطی رسیده که این امر بیانگر مصرف غیرعادی و قاچاق است. گفتنی است تولیدکنندگان با آزادسازی نرخ ارز باید حمایت شود تا بتوانند با نقدینگی که در اختیار دارند، مواد اولیه مورد نیاز را خریداری کنند.